Maatregelen omtrent coronavirus

Donderdag 19/3 heeft onze praktijk besloten om ons beleid m.b.t. de Corona-crisis verder aan te scherpen. Wat houdt dit concreet in?

Wij zullen vanaf dit moment alléén nog cliënten fysiek op de praktijk behandelen die medisch noodzakelijke zorg nodig hebben.

Wat betekent dit voor u?

U kunt gewoon contact met ons opnemen, u wordt vervolgens teruggebeld door de podotherapeut waarbij u telefonisch uw pijnklacht kunt uitleggen. De podotherapeut zal inschatten of de situatie urgent is of niet. Is de situatie urgent, dan zal er een fysieke afspraak worden ingepland op één van onze locaties.

Voor niet noodzakelijke zorg bieden wij digitale consulten aan. (Zie onderstaande).

Heeft u diabetes?

Patiënten met diabetes kunnen op dezelfde wijze contact opnemen. Hierbij kunt u uiteraard rekenen op passende zorg. Bij urgente klachten wordt u opgeroepen voor een fysieke afspraak. U kunt hierbij denken aan pijnklachten, wonden, ingegroeide nagels en alle diabeten met Sims 3.

Waarom deze maatregelen?

Op deze manier blijft de meest kwetsbare groep toch verzekerd van de zorg die zij nodig hebben en daarbij nemen wij hierin onze verantwoordelijkheid als zorgverlener om de ziekenhuizen en huisartsen te ontlasten. Hiermee gaan wij een stap verder om úw en onze gezondheid verder te borgen in de strijd tegen Corona én kunnen we u toch voorzien van (digitale) zorg. Voor cliënten die nog een afspraak hebben staan voor het afhalen van zolen, deze zult u per post ontvangen met daarbij instructies. Als u vragen heeft kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Digitaal Consult

Wanneer het niet urgent is, zult u worden gewezen op onze mogelijkheid voor een online consult. Digitale consulten worden net als fysieke afspraken vaak vergoedt door uw zorgverzekering. Zie de vergoedingen voor podotherapie om te kijken wat uw zorgverlener vergoedt. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen via contact@depodo.nl of bel:

Tel: 085 053 00 33