Cliëntenraad & adviesraad
Cliëntenraad Podotherapie Hermanns
Begin 2023 is een cliëntenraad binnen podotherapie Hermanns opgericht. Volgens de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) dient een dergelijke raad per 1 januari 2024 aanwezig te zijn. De directie van podotherapie Hermanns is echter al eerder met de opstart hiervan aan de slag gegaan waardoor sinds kort drie leden voor de cliëntenraad zijn benoemd. Zij stellen zich verder op deze pagina aan u voor. Leden van een cliëntenraad nemen zorg af bij podotherapie Hermanns of zijn representatief voor zorgafnemers.
Begin 2023 is een cliëntenraad binnen podotherapie Hermanns opgericht. Volgens de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) dient een dergelijke raad per 1 januari 2024 aanwezig te zijn. De directie van podotherapie Hermanns is echter al eerder met de opstart hiervan aan de slag gegaan waardoor sinds kort drie leden voor de cliëntenraad zijn benoemd. Zij stellen zich verder op deze pagina aan u voor. Leden van een cliëntenraad nemen zorg af bij podotherapie Hermanns of zijn representatief voor zorgafnemers.
Wat is de rol en de taak van een cliëntenraad?
Een cliëntenraad behartigt de belangen van de cliënten door de standpunten van cliënten te vertegenwoordigen richting de directie. Om te weten te komen wat cliënten graag verbeterd zouden willen zien zal de cliëntenraad regelmatig inventariseren wat de wensen en meningen zijn. Het gaat daarbij om de algemene belangen van cliënten. Volgens de WMCZ heeft de raad een aantal wettelijke adviesrechten zoals bijvoorbeeld het beleid m.b.t. kwaliteit van de podotherapeutische zorg, klachtenregeling van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg alsmede andere voor cliënten geldende regelingen, beleid m.b.t. veiligheid en beleid rondom hygiëne.
De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie. In ieder geval 4 maal per jaar zal de raad een eigen vergadering houden. Daarnaast zal er overleg zijn met de directie over de standpunten vanuit de raad.
Naast aandachtspunten voor verbetering verneemt de raad ook graag de positieve punten in de zorgverlening zodat die gewaarborgd blijven.
Uiteraard zal de raad de cliënten op de hoogte houden van haar werkzaamheden en de resultaten daarvan.
We stellen ons als cliëntenraad graag toegankelijk op en daarom kun je ons altijd benaderen voor inbreng via onze gezamenlijke mailbox: clientenraad@depodo.nl
Let op: Heeft u een klacht? Dan willen we u doorverwijzen naar de klantenprocedure welke geraadpleegd kan worden via de volgende pagina: Podotherapie Hermanns | Feedback en klachten
Een cliëntenraad behartigt de belangen van de cliënten door de standpunten van cliënten te vertegenwoordigen richting de directie. Om te weten te komen wat cliënten graag verbeterd zouden willen zien zal de cliëntenraad regelmatig inventariseren wat de wensen en meningen zijn. Het gaat daarbij om de algemene belangen van cliënten. Volgens de WMCZ heeft de raad een aantal wettelijke adviesrechten zoals bijvoorbeeld het beleid m.b.t. kwaliteit van de podotherapeutische zorg, klachtenregeling van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg alsmede andere voor cliënten geldende regelingen, beleid m.b.t. veiligheid en beleid rondom hygiëne.
De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie. In ieder geval 4 maal per jaar zal de raad een eigen vergadering houden. Daarnaast zal er overleg zijn met de directie over de standpunten vanuit de raad.
Naast aandachtspunten voor verbetering verneemt de raad ook graag de positieve punten in de zorgverlening zodat die gewaarborgd blijven.
Uiteraard zal de raad de cliënten op de hoogte houden van haar werkzaamheden en de resultaten daarvan.
We stellen ons als cliëntenraad graag toegankelijk op en daarom kun je ons altijd benaderen voor inbreng via onze gezamenlijke mailbox: clientenraad@depodo.nl
Let op: Heeft u een klacht? Dan willen we u doorverwijzen naar de klantenprocedure welke geraadpleegd kan worden via de volgende pagina: Podotherapie Hermanns | Feedback en klachten